Black Friday Nedir ve Ne Zaman?

Post Related Products

Black Friday Nedir ve Ne Zaman?

Son yıllarda e-ticaretin gelişmesi ile birlikte hayatımıza giren yeni bir kavram var: Black Friday. Dünyada oldukça yaygın olan ve alışveriş alışkanlığımıza eklenen Black Friday Türkiye’de aktif olarak uygulanmakta. Özellikle Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Kanada’dan dünyaya yayılan akım e-ticaret siteleri ve mağazalar tarafından yakından takip ediliyor.

İnsanlar artık mağazalara gitmek yerine bu siteler sayesinde istediği ürüne kolayca ulaşabilme imkânına sahip. Bununla birlikte pandeminin hayatımıza girmesiyle birlikte alışveriş alışkanlıklarımız değişti. İnsanlar artık mağazada saatlerce kuyruk beklemek yerine internetten ihtiyacı olduğu ürüne kolayca ulaşabiliyor. Durum böyle olunca da online alışveriş seçeneği herkesin alışkanlığı haline geldi. Hem mağazalar hem de internet siteleri yıl boyunca yapmadıkları büyük kampanyaları bu günde yapıyor.

Black Friday dünyada milyonlarca insan tarafından beklenen ve yılda bir kez yapılan bir kampanyadır. Ülkemizde satışların yüksek olduğu bu dönemde her şeyi neredeyse iki katı indirimli bir şekilde bulabiliyoruz. Tüketiciler yılın en büyük indirimi için ürünlerin fiyatını merak ediyor. Ortalamalar göz önüne alındığında satış rakamlarında da yüksek bir sıçrama görmek mümkün. Aynı zamanda alışveriş tutkunları dahil birçok tüketici bu günü heyecanla bekliyor. Çoğu insan çılgınca alışveriş yaptığı bu günde online platformlar ile daha etkileşimli oluyor. Yıllar içinde küresel bir hale gelen ve fiyatların avantaj sağladığı bu gün heyecanlı bekleyiş sürüyor.

E-ticaret siteleri ve mağazalar kampanya günü gelmeden duyurmaya başlıyor. Bununla birlikte şimdiden heyecanlı aramaların başladığı bu gün için dünyada binlerce marka önemli indirimlere gidiyor. Tüm dünyanın kutladığı bu günde indirimli alışveriş keyfi sürmek isteyenler Black Friday ne zaman 2021? sorusunun cevabını merak ediyorlar. Her yıl sosyal medyaya ve haberlere konu olan ve Efsane Cuma olarak da bilinen bu indirim çılgınlığı 27 Kasım 2021 tarihine denk geliyor. Teknolojik ürünlerden, giysilere, hatta otomobillere kadar yansıyan bu çılgın alışveriş gününde mağazalar kapılarını normalden daha erken açıp daha geç kapatır hale gelir. İnsanların büyük indirimlerle alışveriş yapmasını sağlayan çevrim içi alışveriş etkinliği bu senede oldukça yoğun olacak.







Black Friday Hangi Gün?

Büyük indirimlerin olduğu gün olarak bilinen Black Friday tarihi bu yıl 26 Kasım 2021 Cuma gününe denk geliyor. Adından anlaşılacağı üzere Cuma günü gerçekleşen bu indirim çılgınlığı dünyada ve ülkemizde oldukça ilgi görüyor. Uzmanlar bu indirim gününü herkesin programlarını ayarlamalarını sağlamak için dört güne çıkararak iyi bir deneyim sunmayı amaçlıyor. E-ticaret siteleri ve mağazalarda etkileyici indirimleri müşterilerine sunarak mükemmel fırsatları yakalamak istiyor.

Birçok marka dünya çapında alışveriş tutkunlarının beklediği Efsane Cuma adına kampanyalar düzenlemeye başlıyor. Yakından takip eden insanlar büyük bir merakla şölene imza atacak indirimleri beklemeye başladı. İnsanlar bu günde özellikle gereksiz ürünlerin abartılı tekliflerden uzak olmasını bekler. Mağazalar bu indirim adına kaliteli ürünleri gereksiz ürünlerden uzaklaştırarak mükemmel fırsatları tüketiciye sunmayı istiyor.

Amaç edinen birçok firmaya Türk firmaları da dahildir. Kampanyalarını bu güne özel olarak planlayan firmalar daha çok ilgi toplamak adına fırsatları yakalamak isterler. Günümüzde özellikle e-ticaret sitelerinde daha çok yaygınlaşan bu alışveriş alışkanlığı her yıl rekor kırıyor. Aynı zamanda her yıl daha çok talep görüyor ve satış artırıyor. Firmalar, Black Friday kapsamında eserlerini beklenmedik indirimlerle tüketicilerine sunmayı amaçlıyor.

Dünyada birçok ülkede çılgın kampanyaların düzenlendiği bu gün ilham vererek kutlanıyor. Birçok insan özel indirimlerden faydalanmak için büyük fırsatların sunulduğu Cuma gününü heyecanla bekliyor. Perakendeciler kendi indirimleriyle Efsane Cuma’ya damga vurmak istiyor. Günümüz teknolojisi internet sayesinde birçok ürün büyük indirimlerle artık çevrim içi olarak kolaylıkla bulunabiliyor. İnsanlar e-ticaret siteleri sayesinde mağazada bulamadıkları birçok ürünü bulma imkânına sahip oluyor. Aynı zamanda ürünler arasında fiyat karşılaştırması yaparak bütçesine en uygun olan ürünü satın alabiliyor.

Aslında tüketiciler bu dönemde sadece ihtiyaçlarına olan ürünlere değil, ihtiyaç fazlasını da harcayarak indirim çılgınlığını yaşıyor. Alışverişe bu denli bir talebin ortaya çıkması ve insanların kendini alışverişe kaptırması günün önemini bir noktada açıklıyor. Özellikle son birkaç yılda kampanya adı altında yapılan etkinlikler epey artmış durumda. Normal zamana göre fazla indirimlerin yaşanması, tüketici topluluğunu oldukça heyecanlandırıyor. Bununla birlikte herkesin alışveriş yaptığı bu dönem tüm dünyadaki alışveriş talebini artırarak sıkça konuşuluyor.






Black Friday Ne Demek?

Tüm dünyanın alışveriş alışkanlığına yeni eklenen Black Friday Türkiye’de oldukça aktiftir. Tarihini incelediğimizde ise ilk olarak 1961 yılında yerel bir gazetede karşımıza çıkıyor. 1960’lı yıllarda yaşanan kriz sonucu birçok işletme mağazalarını kapatmamak adına bir çözüm üretti. Satamadıkları ürünlerini yüzde 80’e ulaşan indirimlerle satmaya karar verdi. Sadece bir gün boyunca stoktan çıkarmayı amaç edinerek indirimleri uygulamaya başladı. Ellerinde kalan ve yeni sezon ürünleri ilgilendiren bu kampanya insanlar tarafından kuyruk oluşturdu.

Özellikle ilk olarak Amerika’da çıkan bu talep zamanla tüm dünyada gelenek haline geldi. Her yıl Kasım ayının Cuma gününde indirim kampanyaları başladı. Tüm mağazalar dahil e-ticaret siteleri bu efsane günler için kampanya oluşturarak tüketicilere ulaşmayı hedefledi. Peki Black Friday ne demek? İnsanlar bu kampanyaya neden bu kadar ilgi gösteriyor? Bu kavram ABD’de Şükran Günü’nden sonraki ilk Cuma olarak karşımıza çıkar. Cuma günü birçok mağaza ve marka indirimlerini en üst düzeyde tutarak satış yaparlar. Bu gün ayrıca tüketiciler ve mağazalar için resmi bir tatil değil hatta yoğun mesailerin yaşandığı bir gündür. Son yedi yılda Efsane Cuma indirimi yapan birçok işletmenin kâr yaptığı ortadadır.

Ayrıca kavram adını, Philadelphia'da insanların alışveriş yapması sonucu ortaya çıkan yoğun trafik ve zorluklardan almıştır. Son yıllarda bu kavram hem mağazalar hem de tüketiciler tarafından olumlu ve heyecanlı bir şekilde beklenmekte. Dünyada birçok marka ve işletme her yıl kapılarını bu indirim aracılığıyla daha erken açar. Yoğun mesailerin yaşandığı bu günde bazı mağazalar 24 saate kadar çalışabilmektedir.

Efsane Cuma’yı yılın en yoğun alışveriş günü olarak tanımlamak mümkün. Aynı zamanda bu kavram herkes tarafından bilinen Noel alışveriş sezonunun başlangıç günüdür. İnanılmaz derecede indirimlerin yapıldığı bu günde inanılması güç olan alışveriş çılgınlığını herkes görüyor. İlk olarak ABD ve Kanada’da popüler olsa da yıllar geçtikçe tüm dünyada gelenek haline geldi. Birçok marka kampanya günü gelmeden insanlara yapacakları dev indirimleri ulaştırmayı amaçlar. Cuma günü özellikle alışveriş deneyimi erken başlar. Bununla beraber insanlar kampanya sayesinde en iyi tekliflere ulaşmak ve indirimlerden yararlanmak adına sabahın erken saatlerinde sıraya giriyor.

Black Friday’e Katılan Markalar Nelerdir?

Her yıl binlerce markanın katıldığı Black Friday 2020 yılında da oldukça ses getirdi. Alışveriş çılgınlığı yaşamak isteyenler tarafından heyecanlanan beklenen güne talepler her yıl artıyor. Bu yıl 26 Kasım 2021 Cuma gününe denk gelen indirimde satışların bir hayli artacağı beklenmekte. Birçok firma bu günü baz alarak kampanyayla ürünlerini satışa sunarak yeni müşteri kitlesi çekmeyi hedefliyor. Bununla birlikte sadık müşterilerini oluşturmak ve korumak da hedefleri arasında yer alıyor.



Markaların Efsane Cuma indirim günleri 2021 yılında geniş yelpazede gerçekleşecek. Bu indirim gününü birçok marka kaçırmak istemiyor. Katılan markalar arasında bu yıl Pedal Commander da yer alacak. Birçok marka bu kampanyada farklı oranlarda indirim sunmayı hedefliyor. Bununla birlikte sadece bir gün olarak bilinen bu kampanya süresini bazı markalar uzatabiliyor. Bu yıl için beklenen haftalık kampanya tarihi ise 23 – 29 Kasım olarak tahmin ediliyor.

Günümüzde online alışveriş seçeneği birçok birey tarafından sıklıkla tercih ediliyor. İnsanlar artık AVM’lere gitmek yerine cep telefonundan ya da bilgisayarından kolaylıkla ürünü satın alabiliyor. Online alışverişin bu kadar yaygın olması e-ticaret siteleri için oldukça önem teşkil ediyor. Markalar ile birlikte e-ticaret siteleri de bu yaygınlığı bilerek kampanyalarını tüketicilere ulaştırıyor. Yılın en yoğun ve kazançlı günü olan Kasım ayının son Cuma günü için hazırlıklar erkenden başlıyor.

Giyim, kozmetik, elektronik, ayakkabı ve daha birçok kategoride yüzlerce marka ve ürün efsane indirimlerle sunuluyor. Ayrıca bu markalar birden fazla kampanya türünü kullanarak e-ticaret sitelerinde hayata geçiriyor. Bu kampanyalar sayesinde ise müşteri kitlesini genişletiyor ve gelir artışı yaşıyor. Mega alışveriş günü olduğunda insanlar için çevrim içi alışveriş seçeneği en uygun yol olarak görüyor. Alışveriş gününden önce birçok ürüne kolayca ulaşarak ihtiyaç listesi çıkarılabiliyor. Hatta kampanya bildirimlerini takip ederek ürünlerin stok durumu hakkında bilgi sahibi olunabiliyor. Kampanya çevrim içi alışveriş konusunda kalabalığa girilmesini ve kuyruklarda beklemeyi engelliyor. Ayrıca istenilen ürün konusunda önceden sipariş verme imkânını da müşterilere sunmakta.

Bu noktada ürünler biter düşüncesi yok oluyor çünkü birçok alternatif birçok yerde bulunuyor. Çılgın alışveriş deneyimden önce tüketiciler de markalar gibi hazırlıklarını sürdürüyor.

Black Friday Ne Kadar İndirim Oluyor?

Efsane Cuma için dünyanın birçok yerinde kampanyalar düzenleniyor. Türkiye’deki firmalar da kampanyaları ile birlikte bu indirim çılgınlığına dahil oluyor. Bu noktada tüketiciler heyecanla alışveriş çılgınlığını beklerken Black Friday ne kadar indirim oluyor diye merak ediyorlar. Maalesef markalar kampanya gününden önce indirim oranlarını net bir şekilde açıklamıyor. Ancak tüketiciler önceki yıllarda yapılan indirimleri inceleyerek tahmin edebilme seçeneğine sahiptir. Yıl boyunca hiçbir şekilde indirim yapmayan markalar bu alışveriş sezonunda şaşırtacak bir indirim yapıyor. Herkesi şaşırtan bu indirimler üstelik sadece bir gün değil bazı markalar tarafından bir haftaya yayılıyor. İhtiyaç olan tüm ürünlerin efsanevi bir indirimle sergilendiği bu gün heyecanla beklenmekte.

Hem çevrim içi hem de fiziksel olarak birçok ürün sayısız fırsatlarla tüketicileri karşılıyor. Fiziki mağazası bulunmayan markalar e-ticaret siteleri ile satış yapabiliyor. Günümüzde tüketiciler bu alışveriş seçeneğini daha çok tercih ediyor. Her iki noktada da tüm ürünler için yüzde 70’e kadar indirim görülebiliyor. Böylelikle tüketiciler almak istedikleri ürünü bütçesine uygun fiyat avantajı ile sahip olabiliyor. Özellikle bu dönemde mağazaların girişinde sıraya girmek istemeyenler çevrim içi alışverişe yöneliyor. Çoğu e-ticaret sitesi mağazalara göre kampanyayı daha erken duyuruyor ve başlatıyor. Birçok marka uyguladıkları indirimler ile dünyada rekor kırıyor. Geçen sene Amerika’da bulunan e-ticaret siteleri bu rekora imza attı ve adından sıkça söz ettirdi.

İndirim günleri ilk olarak 1930’larda bir mağazada başlamış olsa da günümüze kadar büyük bir gelişim gösterdi. En iyi indirimlerin sergilendiği bu ürünler hem mağazalarda hem de çevrim içi olarak bulunmakta. İnsanlar için çevrim içi birçok fırsatın yer alması alışveriş çılgınlığını her geçen gün artırıyor. Aynı zamanda bu indirim günleri yılın en çok beklenen günlerinden biri olmayı başarmıştır. Tüketiciler bu günü benimseyerek sevdikleri ürünleri yeni sezon için indirimli bir şekilde alabiliyor. Mağazalar ise ellerinde kalan stok ürünleri efsanevi indirimlerle tüketiciyle buluşturuyor. Her yıl bu indirimler ile ortaya çıkan istatistikler ise dikkat çekiyor. Verilere bakıldığında markaların ve tüketicilerin bu indirime neden bu kadar ilgi duyduğunu açıklar nitelikte oluyor.








Ortaklık Programımıza Katılmak İster misiniz?